rp1ceh6dqi8l3ehbyv3sbu6287r4a8

Co daje lepszego kopa do nauki? Yebra mate czy kawa?

Yerba mate czy kawa? Często zastanawiamy się, co wybrać i jaka jest właściwie różnica. Czy któryś z tych naparów okazuje się szczególnie pomocny przy wzmożonej aktywności umysłowej? Innymi słowy, który da nam lepszego kopa i zapewni siłę do nauki?


Kiedy oczy się zamykają a myśli uciekają coraz dalej, nasze kroki zwykle podążają prosto do ekspresu, opcjonalnie słoika czy puszki z kawą. Czujesz to? Ten słodko-gorzki zapach, który wciągasz nosem przy każdym łyku? Już lepiej, co? Ale są i tacy, którzy kawy pić nie lubią, albo zwyczajnie na nich to płynne, czarne złoto nie działa… Co wtedy


Yerba mate czy kawa? Podstawowe różnice

Alternatywą dla kawy może być yerba mate - susz z ostrokrzewu paragwajskiego. Od kawy odróżnia ją kilka spraw:

  • Działa nieco wolniej niż kawa, ale uczucie pobudzenia pozostaje na dłużej;

  • Dostarcza organizmowi cennych składników odżywczych (magnez, potas, cynk, fosfor, witaminy - m.in. niacyna i wit. C i wiele więcej);

  • Ma więcej kofeiny niż napój energetyczny!!! (w stosunku litr do litra);

Dylemat yerba mate czy kawa powinna właściwie powodować jedynie konieczność wyboru rodzaju pobudzenia, jakiego w danej chwili potrzebujemy. Gdy obudzić trzeba się szybko i na względnie krótko, lepszym wyborem będzie mocne espresso. Jednak kiedy mamy w perspektywie cały dzień na uczelni, albo zarwaną nockę, wtedy to co innego – wtedy wygrywa yerba.


Dzięki temu, że yerba znacznie rożni się w swoim składzie od kawy, i sposób w jaki nas pobudza jest inny. Zawarte w niej pochodne kofeiny potrzebują znacznie więcej czasu na rozejście się po naszym organizmie, ale dzięki temu jej działanie również jest dłuższe. Wybierając yerba mate nie musimy się więc obawiać szybkiego i bardzo odczuwalnego spadku energii.


Co więcej, podczas gdy kawa „wypłukuje” z naszego organizmu cenne składniki odżywcze, takie jak magnez czy potas, yerba nam ich dostarcza. I to dostarcza bardzo solidną dawkę. Nie dość, że napar zapewni długie i stabilne pobudzenie, to dodatkowo, spożywany odpowiednio długo, poprawi stan cery, włosów, paznokci. Korzystny wpływ ma też na metabolizm, więc odpowiednio dobrana mieszanka może pomóc nam nieco schudnąć.



Czy warto odstawiać kawkę?

Czy warto odstawiać kawkę? O nie! Kawa, spożywana w odpowiedniej ilości (1-2 filiżanki na dzień), również dobrze wpłynie na nasze samopoczucie. Czarne złoto uczniów i studentów poprawia pracę serca, zmniejsza ryzyko wystąpienia depresji i pomaga w nauce - zwiększa zdolność koncentracji, logicznego myślenia i czas reakcji.


A z czego warto zrezygnować?

Tym, co stanowczo powinno zniknąć z naszej karty napojów, jest napój energetyczny. Przez wielu kochany i nadużywany, wcale nie jest dobry dla naszych organizmów. Przez koszmarnie dużą zawartość cukru (bo to na poły on nas w energetykach pobudza) szybko doprowadza do spadku glikemicznego. Co to dla nas oznacza? Najprościej mówiąc głód i zmęczenie. Duża ilość cukru szybko zostaje przetworzona na energię, która równie szybko z nas upływa, pozostawiając trudne do przezwyciężenia uczucie zmęczenia. Jeśli więc naprawdę zależy ci na porządnym pobudzeniu, lepiej zdecydować się na yerba mate. W stosunku litr do litra, ma ona znacznie więcej kofeiny niż energetyk.


Jeśli spożywasz taką tablicę Mendelejewa jak napoje energetyczne, nie bój się innego eksperymentu. Sprawdź, jaki wpływ na twoje ciało będzie miała spożywana regularnie przez tydzień yerba mate. Smaków i rodzajów do wyboru masz pod dostatkiem.

Teraz już wiesz, jaka jest odpowiedź na dręczące hipsterską część ludzkości pytanie: yerba mate czy kawa. Wszystko zależy od tego, jakiego rodzaju pobudzenia potrzebujesz. Niemniej, warto pamiętać, że picie yerby niesie ze sobą o wiele więcej korzyści.

58 wyświetlenia
  • Facebook - Biały Krąg
  • Instagram - Biały Krąg
  • YouTube - Biały Krąg

Każda złotówka się liczy, jeśli chcesz pomóc zrób przelew na numer konta podany poniżej tytułując go "Darowizna".
Dziękujemy <3

Numer konta: 23 1750 0012 0000 0000 3845 7958

STOWARZYSZENIE STUDIA NA HORYZONCIE

KRS: 0000696945

NIP: 7010718547​
REGON: 368393738


kontakt@studianahoryzoncie.pl

ul. Marszałkowska 58
00-545 Warszawa

2016-2019 Studia na Horyzoncie made with <3