rp1ceh6dqi8l3ehbyv3sbu6287r4a8
 

Studencka kuchnia #2 Szakszuka



Lubisz dobre jedzenie, ale nie chcesz przepłacać? Może chcesz wykorzystać wakacje na podszkolenie kulinarnych umiejętności? Mamy dla Ciebie kolejną śniadaniową propozycję - szakszukę!

SZAKSZUKA

Masz ochotę na szybkie, pożywne i zdrowe śniadanie? Potrzebujesz odmiany od codziennych pomysłów? Koniecznie spróbuj szakszuki! To danie pochodzi z Bliskiego Wschodu, a jego przygotowanie zajmuje mniej niż 15 minut! Jak je przyrządzić? Do podstawowej wersji potrzebujesz tylko pomidorów i jajek! Jeśli chcesz użyć świeżych pomidorów - zrób na spodzie pomidora nacięcie w kształcie X i zalej na chwilę wrzątkiem - dzięki temu ściągnięcie skórki nie sprawi Ci najmniejszych problemów! Jeśli wolisz skorzystać z tych z puszki – nie ma sprawy!


SKŁADNIKI

To nasza propozycja podstawowej wersji szakszuki!


400 gramów pomidorów z puszki 2 jajka odrobina oliwy z oliwek (lub oleju) pół białej cebuli ząbek czosnku sól, pieprz, kmin rzymski (kumin)

Przygotowanie Na odrobinie oliwy podsmażamy pokrojoną w kostkę cebulę i czosnek. Wlewamy pomidory z puszki i dusimy aż nadmiar wody odparuje. Doprawiamy do smaku ulubionymi przyprawami. Warto użyć kminu rzymskiego – to on nadaje szakszuce tak charakterystyczny smak! Gdy pomidory będą wystarczająco gęste - robimy 2 wgłębienia i wbijamy w każde z nich jajko. Przykrywamy i dusimy na małym ogniu aż żółtka pokryją się cieniutką warstwą ściętego białka - to znak, że białka są ścięte, a żółtka wciąż płynne. Gotowe! DODATKI

Jeśli masz ochotę na bogatszą wersję - nie bój się eksperymentować! Świetnie sprawdzą się wszelkiego rodzaju strączki jak ciecierzyca lub kukurydza – dodaj je jeszcze przed dodaniem jajek, gdy pomidory się redukują. Jeśli chcesz dodać coś mięsnego - najlepiej podsmaż to razem z cebulą. Możesz przykładowo dodać chrupiące chipsy z boczku – wystarczy podsmażyć pokrojony na mniejsze części plasterek do momentu aż stanie się chrupiący i wrzucić go na wierzch gotowej szakszuki. Doskonale sprawdzą się również świeże zioła - jeśli lubisz liście kolendry lub szczypiorek i akurat masz jakiś pod ręką - pokrój go drobno i posyp nim całość tuż przed podaniem.

PODANIE

Sam sposób podania zależy w pełni od twoich preferencji. Szakszukę najłatwiej jeść prosto z patelni, ale jeśli jest mocno zredukowana – bez problemu powinieneś móc przełożyć ją do talerza lub miski. A z czym można zjeść to danie? Wystarczy dowolne pieczywo - chrupiąca grzanka świetnie dopełni całość. Coś innego? Dobrym rozwiązaniem jest też schłodzone, pokrojone w cienkie plasterki awokado - ułóż je na wierzchu dania. Możesz użyć też pszennej tortilli - jeśli pokroisz ją na mniejsze trójkątne kawałki i podpieczesz chwilę w piekarniku – zyskasz domowe nachosy!

Przetestowałeś lub przetestowałaś ten przepis? Koniecznie daj znać jak wyszło!

24 wyświetlenia0 komentarz

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie