rp1ceh6dqi8l3ehbyv3sbu6287r4a8 Nie daj się! Jak radzić sobie ze stresem?

Nie daj się!

Nagły skok temperatury, mroczki przed oczami, suchość w ustach i pusty umysł – brzmi znajomo? No pewnie! To stres, jeden z większych przeciwników współczesnego człowieka. Jeśli zauważyłeś, że przejmuje on nad Tobą kontrolę, nie bój się, nie jesteś sam. Mogę się założyć, że osoba, obok której siedzisz/stoisz także „choruje” na stres. No właśnie, nazwałabym to chorobą naszych czasów, taki must have XXI wieku. Zbyt duża ambicja, wyścig szczurów i wieczny pęd na stałe zagościły w naszych życiach. A przecież stres i adrenalina powinny, w swoim pierwotnym założeniu, nas chronić, nie atakować. Dlaczego więc nie możesz spać, ciągle boli cię głowa, odczuwasz niepokój i trudno ci się na czymkolwiek skoncentrować? Bo to stres przejął nad tobą kontrolę, a nie na odwrót. Oto kilka banalnych wskazówek, które mogą być pomocne w walce ze stresem, zwłaszcza, że matura za pasem!



  1. Dieta UWAGA! Dobra wiadomość dla miłośników czekolady! Ona naprawdę pomaga, a zawarty w niej magnez korzystnie wpływa na nasz układ nerwowy i poprawia nam humor. Najlepiej, jeśli sięgniesz po gorzką czekoladę, wybierając taką z min. 70% zawartością kakao, no i oczywiście zalecam umiar! Jeśli już przy magnezie jesteśmy, to naprawdę warto go suplementować, zwłaszcza w okresie wzmożonego stresu lub jeśli pijasz duże ilości kawy. Staraj się też znaleźć go w nieprzetworzonej żywności. Sprzymierzeńcami mogą być: seler naciowy, jajka, orzechy włoskie, ziemniaki, czarna porzeczka i pomarańcze.

  2. Ziółka Melisę pewnie znacie, ale warto zaprzyjaźnić się też z miętą, która rozluźni trochę nasz układ trawienny. Jeśli znajdujecie się w naprawdę trudnym okresie, polecam dziurawiec – nie tylko wycisza, ale ma również działanie antydepresyjne! Serio. Problemy ze snem może rozwiązać melatonina, przypominam również o witaminie D!

  1. Oddychaj Tak wiem, jakbyśmy nie oddychali, to by nas tu nie było. Ale może zwróć uwagę na swój oddech? Jaki jest? Płytki czy głęboki? Nie każę ci od razu rozłożyć maty, zapalić świec i medytować, ale dać oddechowi dojść do głosu, przypatrzeć mu się - już taka czynność uspokaja, bo przenosisz swoją świadomość w inne rejony. Medytację i inne techniki oddechowe szalenie jednak polecam, choć to wcale nie takie łatwe, jak się wydaje! Spróbuj wytrzymać sam ze sobą 5 minut w całkowitej ciszy, powodzenia. Słyszałam, że skutecznie działa też metoda wizualizacji, podczas której wyobrażasz sobie, że znajdujesz się w przyjemnym dla ciebie miejscu, cokolwiek nim jest.

  2. Sport i ruch Dla opornych – spacer. Już pół godzinki potrafi zdziałać cuda. Najlepiej jednak wybrać coś, co skutecznie rozładuje naszą energię, tak więc bieganie czy basen będą super opcją. Osobiście polecam jogę. Nie, joga to nie tylko medytacja, tu też możesz się spocić, uwierz mi. Ewentualnie taniec, jeśli nie czujesz się w temacie zbyt dobrze, deptasz kogo popadnie, a nogi masz raczej lewe – tańcz przed lustrem albo wybierz aerobik. Podsumowując, każda forma aktywności fizycznej przyniesie korzyści. I nie, nie jutro. Dzisiaj!

  3. Ustal priorytety Nie wszystko na raz, nie wszystko na już. Uporządkuj sobie w głowie wagę zadań i nie bierz na siebie zbyt wiele. Jeśli wyznaczysz sobie zaledwie kilka, realnych celów i uda ci się je zrobić będziesz czuł się znacznie lepiej, niż wykonując 3 z 73024725070 zaplanowanych działań. Oszczędzaj się, bo najczęściej to ty sam, nikt inny, jesteś odpowiedzialny za narzucanie sobie zbyt wielkich wymagań. Ucząc się, wybieraj te informacje, które faktycznie warte są uwagi i które zostaną ci w głowie. Wkuwanie całej książki na pamięć, bez zastanowienia, do niczego nie prowadzi.

  4. Rozmowa Mam wrażenie, że ludzie o tym zapominają. A szkoda. Rozmowa działa oczyszczająco, info potwierdzone psychologicznie! Usiądź więc wygodnie i wyżal się rodzicom, koleżankom, przyjaciołom czy psu. Poczujesz się lepiej, wolny/a.

  5. Wyjdź Wiadomo, podczas egzaminu raczej tego nie rób. Jeśli zaś siedzisz nad książkami już którąś godzinę pod rząd i czujesz, że twój mózg już nic nie zapamiętuje, wyjdź. Odetchnij świeżym powietrzem. Spotkaj się ze znajomymi. Żyj.



160 wyświetlenia
  • Facebook - Biały Krąg
  • Instagram - Biały Krąg
  • YouTube - Biały Krąg

Każda złotówka się liczy, jeśli chcesz pomóc zrób przelew na numer konta podany poniżej tytułując go "Darowizna".
Dziękujemy <3

Numer konta: 23 1750 0012 0000 0000 3845 7958

STOWARZYSZENIE STUDIA NA HORYZONCIE

KRS: 0000696945

NIP: 7010718547​
REGON: 368393738


kontakt@studianahoryzoncie.pl

ul. Marszałkowska 58
00-545 Warszawa

2016-2019 Studia na Horyzoncie made with <3